Geschiedenis
Ons bedrijf bestaat al bijna 50 jaar. De oorspronkelijke inschrijving in het handelsregister van de Kamer van Koophandel dateert uit 1968, en stond op naam van “Derksen Transport Beek”. Oprichters en eigenaren: Jan en Rieky Derksen. De firma stond in de volksmond bekend als “Jan Zand”. Handelswaar: zand en grind en het bijbehorende transport met kippers.
Omdat Jan en Rieky geen opvolger hadden gingen ze begin jaren 90 op zoek naar een koper voor de zaak. Daarbij komen ze in contact met John en Nancy Bleekman. Na veel gesprekken, bereikt men een akkoord. Op 1 februari 1995 was de overname een feit. De naam “Derksen Transport Beek” is inmiddels veranderd in “Bleekman Beek B.V.” .
Destijds was de firma gevestigd aan de Sint Jansgildestraat in Beek. Men beschikte over 3 vrachtauto’s en een shovel. In de wagenloods was een kleine ruimte die dienst deed als kantoor, spreekkamer, verkoopruimte en kantine! Buiten was er plek voor de opslag van het zand en grind.
Daar waar eerder de nadruk lag op verkoop van zand en grind, begonnen John en Nancy het assortiment uit te breiden met o.a. (sier-)bestrating en natuursteensplitten. Al gauw werd de ruimte te klein voor de vernieuwingsplannen. Uitbreiding was terplekke niet mogelijk, dus ging men op zoek naar een andere locatie. Op Industrieterrein Matjeskolk (Beek, gem. Montferland) was op dat moment een perceel beschikbaar waarop een bedrijfsloods gebouwd mocht worden.
Koeien…
In 1998 startte men de nieuwbouw, die behoorlijk bemoeilijkt werd door barre winterse omstandigheden. Een jaar werd dag en nacht gewerkt in “de blubber” met als enige toeschouwers de koeien van de buurman! Medio 1999 was het dan zover: John en Nancy en hun medewerkers konden hun intrek nemen in het nieuwe bedrijfspand. Wat een luxe: een prachtige bedrijfsloods voor het rijdend materieel en een mooi kantoor met aparte kantine en spreekkamer. Bovendien is er buiten voldoende ruimte voor de opslag van de materialen.
Uitbreiding
Augustus 2010 is men gestart met het verharden van het opslagterrein achter de loods. Op 7 september 2010 was het 1e deel al gereed en kon deze in gebruik worden genomen.
Eind 2010 was ook het 2e deel klaar voor gebruik. Het nieuwe opslagterrein van zo’n 5.000 m² biedt nu de mogelijkheid om meer voorraad aan te leggen van o.a. diverse splitsoorten en breekpuin.